Cvičení

Plány

1. volba věkové kategorie
| 2| 3| 4| 5


vybrat uložený plán


Zajímavosti

Ještě jednou Inter Milán - Týdenní mikrocyklus

Obsah
Ještě jednou Inter Milán
Týdenní mikrocyklus
Přípravné utkání
Závěrečné hodnocení
-všechny strany

Týdenní tréninkový mikrocyklus v hlavním soutěžním období

1. Pondělí: volno

2. Úterý: technicko-taktický trénink

Zaměřeno na rozvoj O2(dlouhodobá vytrvalost) systému specifickými prostředky:

  • manipulace s míčem = žonglování ve velkém pokutovém území (30minut), přihrávky vnitřní stranou nohy, přímým nártem (16m)
  • taktický trénink = průpravná cvičení – modelové situace vycházející ze špatného řešení herních situací v utkání (odebírání míče, zakládání útoku, přechodová fáze se zakončením) – odděleně skupina defenzivních a ofenzivních hráčů

Průpravné hry s omezujícími pravidly (dotyky, branky).


Hráči po celou tréninkovou jednotku pracovali velmi aktivně a koncentrovaně, a to i přesto, že celková délka tréninku byla 2 hodiny. Jejich 100% přítomnost fyzická i mentální se projevila v době korekcí, kdy okamžitě reagovali na trenérovy instrukce a pokyny. Ze soustředěnosti je nevyvedl ani velmi hustý déšť, který probíhal více než půlku tréninkové jednotky. Z metodicko-organizačních forem byly použity průpravná cvičení I. typu a průpravné hry. Posloupnost odpovídala přechodu od jednodušších cvičení ke složitějším.


Délka i provádění jednotlivých cvičení působila v podání mladých hráčů drilovým až schematicky strojovým dojmem. V průběhu každého cvičení i hry byla nápadná, kromě kvality provedení, hlasitá komunikace mezi hráči. Na plynulosti tréninkové jednotky se značnou měrou podílela také disciplinovanost a zájem hráčů, tudíž nevznikaly žádné časové ztráty při přechodu na další cvičení či návratu po občerstvení. Výrazně nápadná byla i komunikace mezi hráči v průběhu cvičení i během hry.

3. Středa: kondiční trénink

Zaměřeno na rozvoj silových schopností:

  • manipulace s míčem = žonglování ve velkém pokutovém území, situace 1 x 1, 2 x 2, 3x 3, přihrávky (důraz na rychlé nohy při práci s míčem)
  • rozvoj silových schopností (především explozivní a vytrvalostní síla) – běh do kopce

Průpravné hry – hry malých forem.

Tréninková jednotka probíhala v podobném duchu jako předchozí a to včetně minutáže. Zajímavý prvek se objevil hned v úvodu TJ, kdy si hráči sami postavili stanoviště - dvě na nohejbal, jedno na „bago“ a jedno u branky, na kterých se bavili hrou. Průběh byl plynulý, v plné režii hráčů. Neobjevila se jediná snaha hru kazit např. smečování, či nakopáváním míčů do sebe. Podle toho, jak hráči přijížděli do sportovního centra, se postupně zapojovali do činnosti na stanovištích, které si dobrovolně zvolili. Po celou dobu zde byl přítomný trenér, který si postupně přivolával některé hráče k pohovoru, a to buď individuálně, nebo skupinově.


10 minut před zahájením řízené tréninkové jednotky byly již všichni hráči přítomni a aktivně zapojeni do činnosti. Pokud přidáme k celkové délce řízené TJ ještě činnost řízenou hráči, dostaneme se na celkových 150min tréninku.

4. Čtvrtek: technicko-taktická trénink

Zaměřeno na rozvoj rychlostně vytrvalostních schopností - specifickými i nespecifickými prostředky:

  • honičky dvojic s nestejnou délkou intervalu odpočinku
  • manipulace s míčem = žonglování ve velkém pokutovém území, situace 1 x 1, 2 x 2, 3x 3, přihrávky (důraz na rychlé nohy při práci s míčem)
  • taktický trénink = průpravná cvičení – držení míče s kombinační souhrou a zakončením – 2 skupiny – příčné nebo podélné rozdělení 4 – 4 – 2 = jedna skupina provádí PC, druhá rozvíjí rychlostní vytrvalost s protažením – výměna

Průpravné hry – s omezením + bez omezení.

Tréninková jednotka zaměřená na nácvik zakládání a vedení útoku se zakončením připomínal spíše dril než zábavnou formu. Přesto se nejednalo o bezmyšlenkovitý tvrdý výcvik, ale od začátku dokonce byla návaznost jednotlivých cvičení smysluplně uspořádána s logickou posloupností od jednoduchého ke složitému. Hráči přesně a vědomě plnily představy trenéra a trenér jim naopak ponechával prostor pro kreativitu a v určitých fázích (PC) přenechával hráčům řízení průběhu cvičení. Tak jako v předchozích TJ dodržel trenér stejnou délku řízeného tréninku (120min) a hráči se před vlastním tréninkem opět rozcvičovali a zdokonalovali v herních činnostech nohejbalem, „bagem“, nebo individuální prací s míčem (cca 20min.). Zajímavé je, že ani dnes se nikdo z hráčů neuchýlil ke střelbě na prázdnou branku.


Při samotném nácviku se trenér soustředil na správné technicko – taktické sehrání herního vzorce. Hráče opravoval pouze za špatný výběr či provedení herního schématu, nikdy za nepřesné zakončení. Hráči prokazovali vysoký stupeň pozornosti, neboť vždy reagovali na instrukce, opravy a signály trenéra. Také se nestalo, že by některý hráč poté, co trenér vysvětlil herní schéma, nevěděl, co a jak má provádět s míčem a bez míče

5. Pátek: herní trénink, rozvoj rychlostních schopností, modelové utkání 11 x11

Tréninková jednotka měla regenerační charakter a to jak v nácviku, tak průpravných hrách. V nácviku se trenér věnoval opakování nacvičených útočných kombinací, které v přípravném utkání nebyly sehrány správně nebo je hráči neuskutečnili, přestože si je daná situace vyžadovala sehrát. Trenér hráčům nejprve vysvětloval, poté si hráče rozestavěl a navodil danou herní situaci. Uvedl míč do hry a hráči realizovali tu herní variantu, která byla vhodná pro sehrání. Hráči se opět soustředili jen na verbální projev trenéra, přestože se na vedlejším hřišti hrálo přípravné utkání. Ani jednou během výkladu trenéra se hráči nepodívali na průběh přípravného utkání, a to i ani v době, kdy se ozýval tleskot a jásání po vstřelení branky. To jen opět dokládá koncentrovanost a disciplinovanost hráčů, nemluvě o respektu a úctě, kterou tímto prokazují trenérovi.

6. Sobota: volno

7. Neděle: mistrovské utkání


Komentáře
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!
Achileus  - Výborná reportáž |04-02-2010 22:10:33
Děkuji za vynikajicí reportáž z prostředí italského mládežnického
fotbalu. Jenom mi to potvrdilo některé moje fakta, že se u nás dělá fotbal
víc komplikovaný, než je! Neštěstí českého fotbalu je, že tady se
neustále kopíruje něco, co funguje jinde, ale na naše podmínky a poměry je
to zcela nereálné. Každý trenér by měl být osobnost a měl by tak i být
brán a respektován. Bohužel pokud jde člověk mimo proud a trend trenérů
v ČR, kteří se jednou za čas sejdou na semináři v Hradci Králové a
myslí si, že objevili Ameriku, pak nemá šanci u nás uspět. Proto mně i
tahle reportáž hodně potvrdila skutečnost, že ne vše co u nás prezentují
na školení "odborníci" z řad ligových trenérů, tak je to pravé
ořechové. A zvláště, že bych se tím měl řídit. Dělám věci a dělal
jsem je i před pár lety, které se mi osvědčily a měl jsem s nimi
úspěchy, ale byl jsem za ně pranýřován. A najednou s úsměvem
zjišťuji,že jsem to vlastně dělal dobře a mám to dělat právě takhle,
protože je to momentálně správné. Proto ještě jednou díky za vaše
poznatky.

3.26 Copyright (C) 2008 Compojoom.com / Copyright (C) 2007 Alain Georgette / Copyright (C) 2006 Frantisek Hliva. All rights reserved."

Copyright 2006-2010 by http://www.fotbal-trenink.cz