Cvičení

Plány

1. volba věkové kategorie
| 2| 3| 4| 5


vybrat uložený plán


Jak trénovat

Rukověť pro trenéry dětí a jejich rodiče 2 - Jak s cvičením dovedností „drilováním“?

Obsah
Rukověť pro trenéry dětí a jejich rodiče 2
Koučink a didaktické styly
Technika koučování při tréninku
Jak s cvičením dovedností „drilováním“?
Obsah učení fotbalu v mladší přípravce
-všechny strany

Jak s cvičením dovedností „drilováním“?

Když necháme děti chvíli hrát, uvidíme za chvíli, co jim dělá při hře problémy a co je tedy třeba trochu izolovaně od hry cvičit. I hráčům zdůvodníme, že si například neumí při hře zpracovat dobře míč a proto, že to nyní budeme trénovat. Hráčům tedy zdůrazňujeme, že se to učí, aby se jim to při hře dařilo.


Pokud chceme některé činnosti mnohokrát opakovat izolovaně od hraní fotbalu, je to pro děti často nudné a náročné na pozornost. Pokud se jim něco nedaří, přichází brzy únava. Zejména ty nejmenší U6-U7 vydrží sotva 3-4 minuty. Pozornost však k učení potřebují. Jak ji získat? Postavit cvičení tak, aby to pro děti byla hra. Pozornost vymezuje zábava, aneb dokud se baví, jsou pozorní!


Příklad: chcete hráče učit přihrávky, ale dril ve dvojicích je po chvíli nudný.  Pokud ale hrají na malé branky hru, kde gól platí, když přihrávka projde brankou postavenou z met, zaručí to koncentraci na delší dobu. Zároveň může hrát silný se slabším, protože mohou mít odlišnou velikost branky. Ale jsou zde i další detaily, jako je nutnost převzetí míče dotykem do pohybu, či to, že přihrávku je třeba dělat za pohybu hráče i míče.  Takových minihřišť může být tolik, kolik je třeba a trenéři se věnují detailům provedení. A pro jak staré hráče je takové cvičení zábavné? Od U6 až po dospělé.


Zkuste doplnit další detaily a možnosti této hry. Zkuste ji ztížit pro vyspělejší hráče tak, aby se zároveň objevila možnost rozhodování, jako je ve skutečném hraní fotbalu.

Vyšší úrovní zrání osobnosti je to, že hráč si jakoukoliv činnost, byť je pro něj na začátku nezajímavá či otravná, umí sám postavit jako hru, nebo jako výzvu. Ani to však není poslední úroveň hráčského seberozvoje.


Zde bychom mohli navazovat osvětlením tzv. metodicko organizačních forem, jako konkrétních postupů drilů, od jednoduchého ke složitějšímu. Známým věcem se však v článku věnovat nebudeme  a tak se pojďme podívat na poslední zmíněnou oblast rozvoje osobnosti dítěte a to jsou konkrétní dovednosti, zde uvedené na příkladu mladší přípravky.


Copyright 2006-2010 by http://www.fotbal-trenink.cz